مدیریت امور پردیس های استان زنجان

برگزاری چهارمین همایش ملی دانش پداگوژی محتوا در آموزش ابتدایی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان

چهارمین همایش ملی دانش پداگوژی محتوا در آموزش ایتدایی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در روزهای 19 و 20 تیرماه در حال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، روز نخست چهارمین همایش ملی دانش پداگوژی محتوا به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در حال برگزاری است.

در مراسم افتتاحیه این همایش فرزانه اله ویردی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در این همایش و رویداد مهم علمی، بزرگترین سرمایه توسعه و تعالی یک کشور را توسعه انسانی دانست و معلم را یکی از این سرمایه های با ارزش در این مسیر نامید. ر مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان پیشرفت هر جامعه ای را در گرو عملکرد نظام آموزشی آن کشور تعریف کرد و معلمان را واسطه بین سیاست های آموزشی و دانش آموزان خواند. اله ویردی در ادامه سخنان خود دروس مرتبط با دانش محتوا را متمایز کننده برنامه آموزشی دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه ها دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش به میزبانی استان زنجان گام مهمی در اعتلای دانش اموزش محتوا در دانشگاه فرهنگیان باشد.

در ادامه این مراسم غیاثی ندوشن رئیس دانشگاه فرهنگیان در پیامی ویدیوئی ضمن تشکر از میزبانی استان زنجان در برگزاری همایش ملی دانش پداگوژی محتوا در آموزش ابتدایی، وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها را در ارائه دروس مرتبط با دانش محتوا دانست. غیاثی در سخنانی دانش پداگوژی را عامل مهمی در ارتقای توانمندی معلمان آینده در امر تدریس خواند و ابراز امیدواری کرد دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گام های مهم و موثری را در مسیر آموزشی و توانمندی در استفاده از ابزار های یادگیری بردارند.

مهدی نامداری مدیر کل دفتر نشر و اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان دیگر سخنران افتتاحیه، در سخنانی ضمن قدردانی از برگزاری این همایش به همت دانشگاه فرهنگیان استان زنجان امر تربیت را عنصری چند بعدی و موقعیتی دانستند و با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت افراد توانمند و کنشگر در آینده را بر عهده دارد ابراز خاطر نشان کرد برنامه آموزشی در تربیت معلمان می بایست به صورت عمل محور و کلی گرایانه باشد و در این مسیر نیاز است کلاس های آموزشی تربیت معلمان به صورت پودمانی و ماژولی برگزار گردد.

رحمت اله خسروی دبیر علمی چهارمین همایش ملی دانش پداگوژی محتوا در آموزش ابتدایی و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان نیز گزارشی از روند برگزاری این همایش و مقالات پذیرفته شده ارائه داد. خسروی در سخنان خود با بیان اینکه مدارس می بایست تبدیل به سازمان یادگیرنده شوند ابراز امیدواری کرد، شیوه ای از آموزش را در دستور کار قرار گیرد که یادگیری را برای فراگیران تسهیل کند.

خاطر نشان می سازد چهارمین همایش ملی دانش پداگوژی محتوا به میزبانی استان زنجان در روزهای 19 و 20 تیرماه در دانشگاه فرهنگیان این استان در حال برگزاری است.