مدیریت امور پردیس های استان زنجان

مدیر پردیس های استان زنجان در نشست تخصصی روسای مناطق و نواحی با حضور دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

گفتمان سازی در حوزه تعلیم و تربیت، ابتدا باید در درون آموزش و پرورش و سپس در خارج از آن شکل بگیرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، نشست تخصصی روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی و شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش زنجان با حضور محمود امانی طهرانی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش زنجان و مدیر پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

اوجاقلو مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در این نشست ضمن اشاره به بسیار مهم و با ارزش بودن نگاه ویژه سند تحول به حوزه تعلیم و تربیت و اهمیت ساحت های شش گانه تربیتی به ضرورت گفتمان سازی در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: این گفتمان ابتدا باید در درون آموزش و پرورش و سپس در خارج از آن شکل بگیرد.

وی به گفتمان سازی تعلیم و تربیت با استفاده از ظرفیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

مدیر پردیس الزهرا(س) گفت: چرا باید این همه فاصله بین شعار تا عمل باشد؟ آنچه که باعث شده است تا سند تحول بنیادین به نحو مطلوب اجرا نشود فاصله شعار تا عمل می باشد؛ به طور مثال با وجود تأکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر تنها راه ورود معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان، هنوز هم شاهد ورود معلمان از روش های دیگر مثل نیروهای حق التدریسی، نهضت سواد آموزی، مهارت آموزان ماده 28 و ... هستیم که با توجه به بررسی های میدانی کیفیت هیچ یک از این ها قابل مقایسه با فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیست.

وی با اشاره به نیازمندی های دانشگاه فرهنگیان گفت: برای تحقق دستور مقام معظم رهبری به بخش های مختلفی از جمله مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاههای مرتبط، این دستگاه ها باید بطور جدی وارد شده و در راستای افزایش  فضای فیزیکی و نیروی انسانی اقدام نمایند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به طرح صد، سی و یک دانشگاه فرهنگیان گفت: بر اساس مصوبه این دانشگاه مقرر شده که هر یک از استان ها برای افزایش فضای فیزیکی و ساماندهی مراکز آموزشی خود قطعه زمینی را انتخاب و با مشارکت دانشگاه و سایر ارگان های استانی اقدام به ساخت و ساز نمایند که متاسفانه این هدف تا به امروز محقق نشده است.

اوجاقلو در خصوص تعریف گفتمان گفت: گفتمان، گفتگو نیست بلکه به معنی پرداختن مفصل و جزءبه‌جزء یک موضوع در قالب نوشتن یا گفتن است و برای ایجاد ساختار از اهمیت بالایی برخوردار است