مدیریت امور پردیس های استان زنجان

در چهارمین نشست تخصصی "نت آپ" مطرح شد:

ریشه های تاریخی فساد، نقش آموزش توده ای وتکالیف عملکردی با تأکید بر بازخورد فرآیندی

 در این نشست پس از قرائت کلام ا... مجید دکتر حسین احمدی ضمن تعریف فساد، به خواص گرایی فاسد در مقابل عام گرایی اخلاقی و بی طرفی در اعمال قدرت عمومی گفت: فساد بیش از پیش بینی هایی که در مورد مرگش وجود دارد زندگی کرده است.

وی ضمن برشمردن عوامل موثر بر فساد افزود: در جوامع فاسد، فقرا به عنوان پیرو در تله حامیانشان گیر می افتند و همین امر منجر به سطح بالایی از بی اعتمادی می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در خصوص آموزش و فساد گفت: آموزش همگانی عامل تک علیتی موثر در فساد است.

در ادامه یحیی بیات با عنوان تکالیف درسی، یک قرن چالش جهانی به ارائه مطالب خود پرداخت.

وی ابراز داشت: تمرین و بسط یادگیری، مشارکت فعال در یادگیری و رشد شخصیت دانش آموز از اهداف مهم تکالیف درسی است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به بررسی دو دیدگاه موافق که شامل مراجع تقلید و والدین بوده  و دیدگاه مخالفان که پزشکان، سیاستمداران و جامعه شناسان را تشکیل می دهد گفت: در تکالیف درسی کیفیت در مقابل کمیت از ارزش بالایی برخوردار است.

بیات ضمن مقایسه تکالیف درسی در چند کشور مختلف گفت: تکالیف لزوماً به معنای آموزش بهتر نیستند .