دکتر اوجاقلو در جمع نومعلمان شهرستان ایجرود استان زنجان گفت:
توانمندسازی و ارتقای شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای دانشجو معلمان از اهداف دانشگاه فرهنگیان است
رسالت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا تربیت معلمان با شایستگی های حرفه ای و فکور است. این رسالت حتی بعد از دانش آموختگی دانشجو معلمان ادامه می یابد و اجرای برنامه مدیران میزبان در همین راستا می باشد. یکی از برنامه های مستمر مدیریت امور پردیس های استان زنجان ارتباط تنگاتنگ با اداره کل آموزش و پرورش، ادارات آموزش و پرورش مناطق و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان می باشد. این برنامه به منظور ارزیابی کیفیت فعالیت های آموزشی و تربیتی دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، دریافت نظرات، انتقادات و انجام اصلاحات لازم در امور آموزشی، دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برای جامه عمل پوشاندن به اهداف فوق دکتر اوجاقلو سرپرست مدیریت امور پردیس های استان زنجان روز چهارشنبه 19 دی ماه به همراه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان و همکاران آموزشی پردیس الزهراء (س) در اداره آموزش و پرورش شهرستان ایجرود، در جمع مسئولان، مدیران و معلمان دانش آموخته سال های تحصیلی 97-96 و 98-97 حضور یافت. در این نشست که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان ایجرود برگزار شد، در آغاز بهرامی رئیس اداره آموزش و پرورش ایجرود ضمن عرض خیر مقدم و ابراز خوشحالی از ارتباط دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش، انگیزه بالا، نوآوری، خلاقیت و توانمندی های حرفه ای دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان را از نقاط قوت آن ها دانست و عدم حمایت از ادامه تحصیل و ماموریت تحصیلی بالاخص معلمان ابتدایی را از عوامل سرخوردگی و نگرانی آنان عنوان کرد وی افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان را به عنوان یکی از راهکارها، پیشنهاد کرد.
در ادامه بیات معاون اداره کل آموزش و پرورش زنجان با بیان تفاوت های رئیس و راهبر و نقش راهبری در مدرسه و کلاس درس را مورد تاکید قرار د اد و به ویژگی هایی چون راهنمایی، مشارکت، ایجاد اعتماد به نفس و چگونگی انجام کار، ایجاد شور و اشتیاق، پرهیز از تنبیه، انتقاد، سرزنش و مقایسه و رتبه بندی دانش آموزان به نقش معلم به عنوان ویژگی های نقش راهبر اشاره کرد.
در این جلسه اوجاقلو سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اعلام خرسندی از برگزاری این نشست و تقدیر و تشکر از مسئولان اداره آموزش و پرورش ایجرود و همراهی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان کشور تاکید کرد. وی تامین و تربیت، توانمندسازی و ارتقای شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای منابع انسانی بالاخص معلمان، مدیران، مربیان، کارکنان و پژوهشگران مومن و متعهد، معتقد به مبانی دینی و ارزش های اسلامی و انقلابی را از اهداف تاسیس دانشگاه فرهنگیان دانست. این مقام مسئول در ادامه با بررسی دقیق و عمیق ساحت های شش گانه سند تحول و تلاش معلمان در تحقق آن ها گفت: می توان از تعبیر زیبا و عمیق حضرت امام(ره) به نقش پیامبر گونه معلمان پی برد. اوجاقلو هدف اصلی خود را از حضور در مناطق آموزش و پرورش، تقویت ارتباط دانشگاه با آموزش و پرورش، مدیران و دانش آموختگان و ارزیابی عملکرد دانشگاه در تربیت معلم و آگاهی از نقاط قوت و ضعف عملکرد دانشگاه به منظور کاهش ضعف ها و تقویت قوت ها، شناسایی تهدیدات و فرصت ها دانست.و از مسئولان و مدیران خواست ضمن استفاده بیشتر از توانمندی های نو معلمان، فرصت های عمل آزادانه، خلاقانه و مشارکت جدی و موثر آن ها را در اداره مدارس کارگاه ها فراهم کنند و از نومعلمان خواست ارتباط خود را با دانشگاه افزایش داده و پیشنهادات و انتقادات خود را به صورت حضوری و مجازی به مدیریت استان ارائه نمایند.
در ادامه نشست نومعلمان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه کردند، آن ها توجه بیشتر به دروس روش تدریس، آموزش چند پایه، آموزش طرح های اجرا شده در آموزش ابتدایی، آموزش سامانه های مختلف را خواستار شدند. همچنین استفاده از مدرسان آموزش و پرورش در تدریس دروس روش تدریس کتاب های درسی مدارس را مورد تاکید قرار دادند.