در دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار شد:
نشست هم اندیشی معلمان راهنما و جلسه توجیهی پودمان دوم مهارت آموزان ورودی 96 سهمیه استان زنجان
اولین نشست هم اندیشی معلمان راهنما و جلسه توجیهی پودمان دوم مهارت آموزان ورودی96 سهمیه استان زنجان، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در روز پنج شنبه 8 آذر ماه 97 در سالن اندیشه پردیس الزهرا (س) زنجان برگزار گردید در جلسه اول این نشست، بیات وفومنی از اعضا هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان چار چوب کلی درس آموزش پژوهی را برای مهارت آموزان، تشریح کردند و ضمن تاکید بر امر روش پژوهی گفتند: آموزش پژوهی، روشی است که معلمان برای بهسازی موقعیت یا رفع مشکلات و موانعی که در موقعیت های آموزشی و تربیتی با آن روبرو هستند، به کار می گیرند . این روش پژوهش به صورت نظام مند و در محیط واقعی کلاس یا مدرسه به کار گرفته می شود و به اصلاح یا بهبود عملکرد منجر می گردد.
در این جلسه،چگونگی انتخاب موضوع آموزش پژوهی، چگونگی توصیف موقعیت ، تعیین اهداف اصلی و فرعی مورد بررسی قرار گرفت و به تعیین راه حل ها و انتخاب راه حل و برنامه اجرایی آن و تعیین پیامد ها و ملاک ها و سطوح عملکرد اشاره گردید
در ادامه جلسه، که با حضور معلمان راهنمای مناطق مختلف استان برگزار شد فرایند اجرای پودمان دوم مهارت آموزان ورودی 96، بیان شد و در ادامه، کلیات اجرای درس کارآموزی در مدارس، توسط استادان مربوطه، تشریح گردید .
در این جلسه، الگوی دوم مهارت آموزی که آمیختن عمل حرفه ای با توسعه حرفه ای است به صورت کلی تشریح تا بر اساس آن هر مهارت آموز در موقعیت واقعی آموزش مدرسه ای در عین حال که مسئولیت عمل خود را دارد، تحت نظر یک معلم با تجربه به عنوان معلم راهنما، برنامه های خود را طراحی، تنظیم و اصلاح کند .
شایان ذکر است در الگوی عمل مسئولانه تحت هدایت معلم با تجربه، چهار عنصر اساسی دارای عاملیت هستند:
کارآموز، معلم راهنما، مدرسه و دانشگاه است و استادان مربوطه، فرایند یادگیری حرفه ای را که شامل چهار مرحله به شرح ذیل می باشد را برای معلمان راهنما و مهارت آموزان تشریح کردند:
اول: نیاز سنجی دوم: طراحی و تدوین واحد های یادگیریسوم: اجرا و پایش چهارم: ارزشیابی عملکرد حرفه ای